Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Det er selskabets eget luftfartsselskab Maersk Air Cargo, som kommer til at fragte varer på tværs af verden.
Fragtruten i luften mellem Danmark og Asien bliver den første af sin slags.
I alt skal der flyve tre fly på ruten. Det er tre Boeing 767-300-fragtfly, som Maersk Air Cargo har nyindkøbt, og de indsættes et ad gangen på ruten.
Idéen med Maersk Air Cargo er at kunne stå for end-to-end-leveringer for kunderne med fly, Mærsk-koncernen selv ejer.
Det vil altså sige, at kunderne ikke selv skal stå for at få fragtet varerne fra eksempelvis en terminal.
Og her spiller luftfartsruterne en stor rolle, påpeger Michel Pozas Lucic, der er chef for luftfarten hos Mærsk.
– Med introduktionen af vores nye service mellem Europa og Kina har vi taget endnu et skridt mod at kunne tilbyde vores kunder integreret logistik, siger han i meddelelsen.
– Vi ønsker at sikre, at vores kunder har synlighed, pålidelighed og robusthed i deres forsyningskæder.
Med de tre ugentlige ruter tager Mærsk også sine nye lufthavnsfaciliteter i Billund Lufthavn i brug.
De består af 4000 kvadratmeter plads til import af varer og 13.000 kvadratmeter til eksportdelen.
/ritzau/
Andre læser også