Det fremgår af selskabets regnskab for første kvartal, der løber fra 1. juni til 31. august.
Regnskabet er offentliggjort onsdag morgen.
Selskabet, der ellers fire årsregnskaber i træk har haft minus på bundlinjen, endte med et overskud på syv millioner kroner i kvartalet.
I tilsvarende kvartal sidste år blev det til et underskud på 100 millioner kroner.
Omsætningen steg også en smule fra 612 millioner kroner til 619 millioner kroner.
– Vi er tilfredse med at kunne rapportere en omsætningsvækst på fem procent og et positivt Ebit (driftsresultat, red.), siger administrerende direktør Kristian Teär i en meddelelse.
– Mens makroøkonomisk modvind fortsat udfordrede os, gjorde vi yderligere fremskridt med vores vigtigste strategiske prioriteter, og vi oplevede en robust kundeefterspørgsel på de fleste markeder.
Omsætningsvæksten er især drevet af en god udvikling i EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika, red.).
Imens halter det med omsætningen i Asien og Stillehavsregionen, fremgår det af regnskabet.
– Vi ser stadig en masse usikkerhed foran os, og vi er derfor fortsat forsigtige med vores investeringer, siger Teár.
– Det betyder, at vores strategiske transformation vil ske lidt langsommere, men vi er sikre på, at retningen, vi har sat, er den rigtige.
Til erhvervsmediet MarketWire uddyber direktøren, at der har været en langsommere genopretning af økonomien i Kina end håbet.
Netop udviklingen i Kina er vigtig for, om selskabet når sine årsforventninger om blandt andet en omsætningsvækst på mellem nul og ni procent.
– Kina er vores største marked, så det er selvfølgelig meget vigtigt for os, at det går godt der, siger Kristian Teär til MarketWire.
/ritzau/
Andre læser også