Har du virksomhed og er ved at oprette annoncer på Amazon? Amazon er i dag en af de salgsplatforme, der er mest gang i både i Danmark og i udlandet, men det kan være en svær størrelse at gennemskue, hvis ikke du har prøvet at sælge den vej igennem før. Et LUCID-nummer er relevant for dig, der ønsker at sælge internationalt, som Amazon lægger op til, da det er lovkrav at have, når det kommer til salg i Tyskland og Frankrig.
Nummeret er et kvalitetsstempel for, at der er tale om varer, hvis emballage lever op til krav og standarder. Det er med målet om at sikre mere miljøvenlig emballage på langt sigt. For at du kan få et LUCID-nummer, skal det søges gennem det tyske ZSVR. Det kan du læse meget mere om her: LUCID Amazon. Her vil du også kunne blive guidet igennem de forskellige trin, der er i processen.
Måske du overvejer, hvorfor du overhovedet skal sælge dine produkter gennem Amazon og ikke i stedet fokusere 100 % på salg gennem din egen hjemmeside. Den korte forklaring er, at Amazon er et af de steder, mange forbrugere besøger først, når de er på jagt efter en vare. Amazons algoritme er bygget til salg, så hvor Google måske giver et bredere resultat, vil Amazon udelukkende vise varer i den efterspurgte salgskategori.
Det er noget, du kan udnytte – for præsterer du at få lavet ordentlige annoncer, der viser dine produkter godt, vil forbrugerne også lynhurtigt blive til dine kunder. Amazon er en global virksomhed, og inden for EU er der stor handel på tværs af grænserne. Det er lettere for internationale forbrugere at finde dine produkter på en platform som Amazon, frem for at de skal til at finde frem til en dansk webshop, som din virksomhed har.
Andre læser også