Arriva, der står bag tjenesten, lukker nemlig ned for projektet efter ni år i Danmark.
Det skriver medierne MobilityWatch og Berlingske.
I stedet vil man fokusere på sin kerneforretning – bus- og togdrift.
Det er blandt andet et spørgsmål om ny kapital, der har fået Arriva til at træffe beslutningen om at lukke ned for Share Now, skriver medierne.
Projektet havde nemlig brug for flere penge for at holde sig selv kørende.
– Der er vi som virksomhed i en situation, hvor vi er nødt til at fokusere og målrette vores ambitioner og investeringer i vores kerneforretning, som er drift af busser og tog, udtaler Marianne Bøttger, administrerende direktør i Arriva, til medierne.
Der bliver årligt taget en million ture i Share Nows delebiler.
Tjenesten drives i flere større byer verden over, skriver Berlingske.
Den bliver drevet af lokale steder, som har købt rettigheden til at stå for mærket i det pågældende område.
Koncepten drives ved hjælp af en app, hvorfra kunder kan reservere en bil.
Rivalen GreenMobility vil imidlertid forsøge at udnytte lukningen af Share Now på det danske marked. Det skriver selskabet i en børsmeddelelse.
– Efter udmeldingen fra Share Now om at trække sig fra det københavnske delebilmarked, vil GreenMobility igangsætte planer om en markant udvidelse af selskabets elbilflåde i København, lyder det.
Selskabet sigter efter at have en flåde bestående af mindst 1000 elbiler i København.
GreenMobility er foruden Danmark også til stede i blandt andet Holland, Belgien og Finland.
Det langsigtede målsætning er at være til stede i 35 forskellige byer i Europa, mens 10.000 elektriske delebiler på sigt skal køre rundt med selskabets grønne logo på siden.
/ritzau/
Andre læser også