Det viser en ny spørgeskemaundersøgelse blandt 1500 forbrugere foretaget af Epinion for Dansk Industri (DI).
43 procent bruger mobilen, når de handler på nettet.
Det er otte procentpoint mere end andelen, der benytter computeren, hvilket udgør 35 procent af de adspurgte.
Udviklingen skyldes, at brugeroplevelsen bliver bedre på de mobile enheder og den generelt stigende brug af mobiltelefonen.
Det siger Mie Bilberg, der er chefkonsulent i e-commerce ved DI.
– Tendensen ligger nok helt naturligt i slipstrømmen på, at vi i forvejen har mobilen mere og mere i hånden. Mobiltelefonen er et vigtigt redskab, uanset om vi skal handle, eller om vi skal andre ting, siger hun.
Zalando, Matas og Shein er danskernes tre foretrukne webshops ifølge undersøgelsen.
Det er første gang, at Shein ligger i danskernes top-10, påpeger Mie Bilberg.
Shein er en kinesisk webshop, der sælger tøj til lave priser.
Undersøgelsen er foretaget blandt forbrugere i alle aldre og omhandler data fra tredje kvartal i år.
/ritzau/
Andre læser også