AVIZ

TV 2 taber knap ti procent i reklameomsætninger i årets første kvartal

TV 2 Danmark
TV 2 Danmark (Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix)

I årets første kvartal tabte tv-stationen TV 2 knap 10 procent i reklameomsætninger. Det er medvirkende til et fald på 2 procent i omsætningen i årets første kvartal sammenlignet med 2022.

Det viser TV 2’s kvartalsregnskab for første kvartal 2023, som blev offentliggjort torsdag.

Reklameomsætningen indbragte i første kvartal tv-stationen 381 millioner kroner. I sidste års første kvartal var det beløb 422 millioner kroner.

TV 2 omsatte i årets tre første måneder for samlet 927 millioner kroner.

Stationens samlede omkostninger er steget med 2,4 procent til 869 millioner kroner. Ifølge regnskabet skyldtes det blandt andet strategiske investeringer i indhold.

Samtidig oplevede TV 2 en stigning i antallet af abonnenter. Det indbragte 533 millioner kroner i årets første kvartal.

Det er en vækst svarende til 5,1 procent og en samlet stigning på 26 millioner kroner sammenlignet med første kvartal i 2022.

/ritzau/

Andre læser også