AVIZ

Skuffende annoncesalg betyder fyringer hos Berlingske og B.T.

Berlingske Media opsætter nyt skilt på facaden
Berlingske Media opsætter nyt skilt på facaden (Mathias Svold/Ritzau Scanpix)

Det oplyser koncernen selv i en pressemeddelelse mandag.

Både Berlingske og B.T. skal reducere antallet af redaktionelle medarbejdere.

Samtidig vil koncernens afdelinger for abonnementssalg og annoncesalg blive slået sammen til en samlet kommerciel afdeling. Det vil medføre et lavere antal medarbejdere samlet set, oplyser Berlingske Media.

– Siden nytår har annoncesalget været lavere end ventet, og vi skal samtidig håndtere stigende omkostninger til løn og andet, siger Anders Krab-Johansen, koncernchef i Berlingske Media, i pressemeddelelsen.

– Det er altid trist at sige farvel til værdsatte kolleger, og vi havde helst undgået en sparerunde, men vi ser ingen anden mulighed.

Det oplyses ikke, hvor mange medarbejdere der står til at miste deres job. Det vil blive forhandlet med koncernens tillidsfolk.

Berlingske Media udgiver Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.

Mediekoncernen havde et samlet overskud på driften i 2022 på 64 millioner kroner. Det var otte millioner kroner mindre end året før.

/ritzau/

Andre læser også