AVIZ

Populært kortspil bliver Hasbros første “billion-dollar brand”

LOISIRS-FESTIVAL-JEU
LOISIRS-FESTIVAL-JEU (Eric Estrade/Ritzau Scanpix)

Dermed bliver det Hasbros første “billion-dollar brand”.

Det fremgår af Hasbros regnskab for 2022, som er blevet offentliggjort torsdag.

“Magic: The Gathering” skabte syv procent mere i omsætning for spilselskabet sammenlignet med året før. Alligevel er Hasbros samlede omsætning faldet i 2022.

Hele året omsatte Hasbro for 5,86 milliarder dollar, hvilket er ni procent mindre end i 2021.

Selskabets nettoresultat er også gået tilbage og endte på 203,5 milliarder dollar. Det er mindre end halvdelen af 2021-resultatet.

“Magic: The Gathering” er et samlekortspil, der bliver udgivet af Wizards of the Coast, der er en del af Hasbro.

Hasbro har mærker som Dungeons & Dragons, Gurli Gris og Transformers i sin portefølje.

/ritzau/

Andre læser også